sobota, 12 maja 2018

Pierwszy wpis-Audi RS6 C6 Avant 1/43 Minichamps-najszybsze superkombi w historii Audi

Dziś, trochę też dzięki koledze z zaprzyjażnionego bloga Modele Władka z tzw.facebookowego bloga przechodzę na swój własny blog, dzięki któremu jeszcze bardziej rozwinę moje recenzje. Od tej chwilii będą się tu pojawiać najnowsze wpisy, a starsze z czasem zostaną przeniesione.
Historia superkombi tej marki rozpoczyna się w 1994r, kiedy firma wypuściła na drogi RS2 z silnikiem o mocy 315KM, opracowane wspólnie z Porsche. Kontynuatorami tej serii było RS4 które zadebiutowało w 2000r, a dwa lata później powstała pierwsza RS6-tka, o oznaczeniu C5. Opisywana generacja RS6 o oznaczeniu C6 pojawiła się na rynku w kwietniu 2008r-wraz z face liftingiem typowej serii A6 w dwóch wariantach nadwozia: i jako sedan i Avant. Z technicznej strony o ile słabsze S6 posiadało 5.2 V10 wprost z Lamborghini Gallardo o tyle topowa seria dostała podwójnie doładowaną jednostkę 5.0 V10 TFSI o mocy 580KM, dzięki czemu do 100km/h topowe A6 rozpędzało się w czasie 4,5s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 274km/h, i tak samo jak i słabsze S6 ta odmiana posiadała napęd na cztery koła-legendarne Quattro. Wizualnie auto wyróżniało się na tle innych grillem o strukturze plastra miodu z plakietką RS6, nowymi agresywniejszymi zderzakami i zastosowaniem dyfuzora z podwójnym układem wydechowym. We wnętrzu znalazły się sportowe fotele i kierownica oraz wykończenie ala carbon. Na początku 2010r powstała limitowana do 500 sztuk wersja Plus z dodatkowymi pakietami wyposażenia, plakietką z numerem egzemplarza i przesunięta elektroniczną blokada do 303 km/h. W lipcu tego samego roku zakończono produkcję RS6 C6, a następca oparty na następcy C7 pojawił się trzy lata później i ta generacja posiadała turbodoładowane V8 o mocy 560KM.
Drugie wcielenie RS6 Avant wykonane przez PMA/Minichamps prezentuje się znakomicie. Jedyną wadą jaką znalazłem w swoim egzemplarzu to lekko porysowane lusterko. Poza tym modelik jest rewelacyjnie zrobiony i cieszę się że trafił do mojej kolekcji. 
Lakier jest położony niezbyt grubo, wręcz idealnie, a przetłoczenia są wyraźnie widoczne. Prezencja modeliku jest też na wysokim poziomie. Z przodu poza bardzo ładnie odwzorowanym grillem o strukturze plastra miodu jest także fototrafione logo Audi, oraz mniejszy logotyp RS. Lampy także są bez skazy. Z boku mamy doczynienia z idealnie odwzorowaną względem 1:1 bryłą, czy także detalami takimi jak polakierowanem na szaro klamki czy lusterkami wraz z wypełnieniem i co jest standardem w modelach PMA poza wyjątkiem jakim jest Porsche Cayenne II chromowane uszczelki w oknach. Czteroszprychowe felgi posiadają kalkomanie Audi, a także zaciski. Z tyłu natrafiamy zkolei na fototrafione logo Audi jak z przodu i kalkomanie RS6. Dyfuzor także jest odlany idealnie. Patrząc na podwozie da się zauważyć polakierowany na szaro układ wydechowy co jest in plus dla modelu. Wnętrze także robi super wrażenie jak i reszta modelu. Oprócz kalkomanii znaczka Audi na kierownicy mamy tu też bardzo ładnie odwzorowaną deskę rożdzielczą i tunel środkowy z elementami imitującymi carbon. Poza tym RS6 ma także sportowe fotele odwzorowane także z dbałością o szczegóły, ogólnie środek jest jasny i kontrastuje idealnie z ciemno szarym nadwoziem.Podsumowując modelik jest bardzo warty zakupu. Ma wiele szczegółów wartych uwagi, wygląda świetnie, ładnie nałożony lakier. To jedne z kilku plusów tego modeliku. Poza tym to jedna z najulubieńszych moich generacji RS6 więc musiała trafić do mojej kolekcji. Modelik polecam fanom Audi, serii RS oraz fanom tego modelu. Zapraszam serdecznie do obejrzenia pierwszej galerii zdjęć na blogu!!!





Na koniec zdjęcie RS6 w gronie Nissana 350Z z J-Collection oraz Rolls Royce'a Phantoma które także znalazło się na tle bloga.

               Posted by Hubert Lubnicki

6 komentarzy:

  1. Cześć Hubercie! Dobrze Cię widzieć na z osobnym blogiem ;) W ten sposób jest dużo łatwiej wszystkim zarządzać ;) Modelik bardzo fajny. Jak pewnie wiesz, jestem dużym fanem usportowionych kombii, dlatego Audi mi się bardzo podoba.
    Życzę samych sukcesów. Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Damianie
      Ta zmiana dała mi dużo większe możliwości rozwoju swoich wpisów, sam się cieszę z swojej decyzji;-) i jest dokładnie tak jak mówisz jest dużo łatwiej zarządzać i jest więcej opcji, bardzo lubię RS6 niezależnie od generacji;-) i cieszę się też że trafił nie tylko w mój gust, sam lakier i modelik są według mnie świetne i cieszę się że ten modelik trafił do mojego zbioru, napewno nie jest to ostatnie Audi z serii RS w mojej kolekcji;-)
      Pozdrowienia!!!

      Usuń
  2. Witaj Hubercie! Cieszę się ogromnie, że zdecydowałeś się założyć swój blog! Uważam, że taka forma prezentacji kolekcji jest nieporównywalnie lepsza niż na facebookowym fanpage :)

    Co do modelu to zgadzam sie z przedmówcą! Model jest wspaniały a sama idea tego samochodu bardzo do mnie przemawia!.
    Wszak usportowione kombi to auto, które sprawdzi się zarówno jako samochód rodzinny, jak i na weekendowe szaleństwo na torze ;)

    Pozdrawia i życzę sukcesów w prowadzeniu bloga!

    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Piotrze
      Jest dokładnie tak jak mówisz na oddzielnym blogu jest więcej możliwości;-) i tobie też dziękuję bo ta decyzję podjąłem także dzięki tobie i tego nie żałuję, do mnie też bardzo przemawia i kiedyś jak się uda to może zakupie i wersję sedan C6 RS6, samo A6 mi się także bardzo podoba, dziękuję za miłe słowa;-) blog dalej się rozwija z czasem będzie tu dużo więcej się działo;-)


      Pozdrawiam!!!
      Hubert

      Usuń
  3. Podobnie jak przedmówcy i ja dołączam się do gratulacji w związku z decyzją założenia bloga;) fajnie jest uprawiać swój kawałek internetu i mam nadzieję, że nie zniechęcisz się do tego;) a tymczasem witam w gronie blogerów i życzę szybkiego i dynamicznego rozwoju bloga;)

    Pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Szymonie
      Dzięki za komentarz!!! I za przywitanie w świecie bloggerów;-) i to fakt;-)
      Pozdrawiam;-)

      Usuń

Nissan Skyline 2000 Turbo GT-ES 1/43 DISM-Chwilowa zmiana warty w gamie Skyline'a

Tym razem mam przyjemność przedstawić wam jeden z najciekawszych modeli z mojej kolekcji. Nissana Skyline'a piątej generacji stworzon...